blogy logo

SECTOR CHATA
pridal Nadia 21.6. 2009 o 14:03

Úvod

Sedím doma. Premýšľam, čo s načatým životom. Vtedy mi zazvoní mobil. Na dispelji sa objaví ikona ovládača konzoly a sms s textom "POĎ NA CHATU" (Quit). Odpovedám bez váhania: "IDEM". Quit je zaskočený. S mojou odpoveďou nerátal...

Meeting

Po dlhom dohadovaní sa o mieste stretnutia sadám s našimi do auta a veziem sa na Shell do Trenčína. Na sebe mám tričko s krátkym rukávom a slnečné okuliare. Cestou počúvam rozhovor svojich rodičov: "Čo tam vedia na tej chate robiť, keď je takto"... Pozriem z okna, dávam si dolu slnečné okuliare. Obliekam si mikinu. Prší. Taťuldo upokojuje mamu: "Chlastať sa dá za každého počasia." Dorazím na SHELL. Prebehne výmena. Presadám z tmavej Toyoty do tmavej Alfy, pri ktorej ma už očakáva hviezdne zloženie - DHA, Dest a Quit. Maminka sa mlčky prizerá, ako sadám do tmavého auta, s našťastie nie tmavými chlapcami. Ako sa neskôr dozvedám, cestou domov si robí výčitky, že keby ma uniesli, ani nevie mená tých chlapcov, ani opis by nevedela dať. To už ale cestujem do Dubnického TESCA a kochám sa krásou mesta. Napadne ma myšlienka, "Kto navrhol aby som išla 15 km za Destom, Quitom a DHA, keď do Dubnice to mám 3 km".

PrípravaCigarets

Zaparkujeme. Vydáme sa na nákup. Atmosféra je napätá, vládne mierny chaozz. Naďka je skromná, má len jedno prianie - Tresku a tri rožky, presvedčiť sa však necháva aj na zlatú Pushinku. Quit sa domáha tvrdého alkoholu a nakoniec zlomí aj DHA a ten nečakane prihadzuje do košíka Becherovku. Dest zháňa grill. Podarilo sa. Uhlie sme však nezohnali. Sadáme do auta a naše pneumatiky smerujú do Lídla. Vybavíme zvyšné náležitosti. Quit dofajčí poslednú predchatovú cigaretu a hurá smer Nitrianske Rudno.

Cesta

car

V aute panuje dobrá nálada. Naďke mele huba ako obvykle a hovorí chlapcom svoje veselé príhody, poukazuje popri tom na krásy okolia a miestami sa započúva do hudby prekvapujúco zodpovedajúcej jej hudobnému vkusu. Medzitým začne spoza mráčkov vykukovať slnko. Víkend sa začína skvele... V aute sa načína téma LÁSKA JE KURVA a k tejto sa následne prikláňa väčšina z účastníkov i nasledujúce dni. Výrok sa stáva pomerne obľúbeným a vhodným do akéhokoľvek dialógu.

Checkpoint

Prichádzame na Nitrianske Rudno. Nikto netuší kam a kade, tak vchádzame do dvorov, slepých uličiek a súkromných pozemkov. Po neúspešných pokusoch Dest volá tete Dominike (cit. :http://dha.blog.sector.sk/blogclanok/6811/1_sector_chatovacka_2009.htm, prvý odsek, šiesty riadok). Teta Dominika podáva stručný opis svojho auta. My zisťujeme, žveslae stojíme tri metre od chatky. Sme na mieste. Tešíme sa. Teta vyzerá ako "domina" - zhodli sme sa. Robí nám sprievodcu chatkou. Chatka vyzerá dobre. Prostredie, v ktorom sa nachádza je fantastické. K dispozícií máme i čln bez vesiel. Obhliadame si chatu. Hlavná miestnosť na mňa pôsobí trochu depresívne. Spôsobuje to stena vykladaná tmavými kameňmi. To ešte netuším, že v tej miestnosti budem spať. Dest a Quit skladajú grill. Je to docela "komická podívaná". Nakoniec sa všetko podarí dotiahnuť do úspešného konca... alebo začiatku.

Piatok/sobota

Sadáme si na pohovku do hlavnej miestnosti. Zapíname Tv. Situáciu sťažuje fakt, že so satelitom sa nesmie manipulovať, lebo keď ho rozladíme, už ho nikto nikdy nenaladí. Vznikajú prvé fotky. Keďže s grillovaním sa čaká na bratislavskú posádku - Johnniho a Tiru, hlad kompenzujeme pitím. Quit ukazuje svoju "super" hru Save Kitty.

Save Kitty

Namotávam sa a lámem rekord. Následne lámem ruky Quitovi, keď môj ťažko nahraný rekord ľahko prekonáva. V tejto činnosti zotrvávam tak dobré tri a viac hodín. Moju pozornosť odpúta iba Panelák. Zapnem teda Jojku a pozeráme Panelák. Čudujem sa, že pozeráme všetci. Nikto ma neprehlasoval, o to väčšie boli teda moje sympatie k zúčastneným. Niečo kol polnoci prichádza Tira a Johnni vysvetľujúc, že Slovensko je malé, no vždy sa nájde kopa nepoznaných miest, ktoré sa oplatí prebádať. Zabydlia sa, popijeme, pogrilujeme a hrá sa YOU ARE IN THE MOVIES. Ja a Quit sedíme vonku na teráske a cez veľké okno pozeráme, ako im scénky krásne idú. Sedíme pri grille a ohrievame si ruky. Grillujeme chleba. Quit podlieva pivom. Chleba už nikto nejedol. Vonku už je dobrá kosa, poberáme sa dovnútra. Je veľa hodín, osadenstvo sa postupne dekuje do postelí. S Quitom premýšľame, kde sa zložíme. Idem dole. Dobre čítate - dole. Vchádzam do - na prvý pohľad - celkom útulnej izbietky, no odradí ma potuchlý pach moču. Vravím si, toto teda nie. Idem hore, hore hore hore. A tak sme si urobili poriadok v hlavnej miestnosti, a zahájili sme spánok. Zaľahli sme. Hodiny ťukali príliš nahlas. Poprosila som Quita, či môže tento problém vyriešiť. Quit nelení, a hodiny skladá zo steny. Vyberá baterky. Konečne mám podmienky na spánok. Zavriem oči. Buchnú dvere. Z vedľajšej izby počuť Tiru píliť stromy. Nespím. Ležím. Zvoní telefón. Prichádza HanSolo. Zo spánku nič nebude. Quit odchádza privítať, ja zapínam Tv a pozerám Disney rozprávky. Neskôr sa s paplónom vyberám do dolnej izbietky za Quitom a HanSolom. HanSolo ma víta slovami:"Videla si sa v zrkadle?"

Sobota/nedeľa

Spoločne odkráčame do hlavnej miestnosti, kde z gauča pozeráme nepríčetne Tv. Quitko ma škrabká po chrbáte a ja sem tam kopnem HanSola do stehna. HanSolo je nadšený, a tak sa na gauči tlačíme ďalej. Je nám krásne teplúčko. Pomaly sa prebúdza i zvyšok posádky a zhlukujú sa okolo nás. Pozeráme rozprávku o psíkovi. Tire je zima. Ponúkam jej paplón. Odmieta. DHA sa taktiež nepotí. Hľa - ponúkam i jemu paplón. Odmieta. HanSolo spí. Zrejmu sa mu sníva o dákom kancovi.

Tv pomaly omrzela a nastal čas na hry. Quit a Johnni sa vrhli na golf. Podrobný opis už podal DHA: "nasledoval tenisový zápas QuIT vs HanSolo ukončený QuITovým podaním par excellence (tzv. reverzný K.O. backhand letiacej minerálky a obliateho iPhonu). HanSolo sa ale nenechal zahanbiť a predviedol ako cheatovať vo Wii Fit. Následný šprint v ležérnom sede s pohárom v ruke pobavil každého a v zapätí nám nové tanečno-bubnovaco-štrikovacie metódy virtuálneho boxovania predviedol v zápase s Johnnim" .Pravdupovediac, Quitov backand si pamätám čerstvo, jelikož mi minerálka šplechla do ksichtu, na foťák, aj kade tade, ale ten box som videla prvýkrát na Youtube, z čoho súdim, že sa musel odohrávať v čase, keď som sa sprchovala. Ďalší priebeh opäť nechávam citovať samého DHA: "Na radu prišlo X-ko s Viva Piñata: Party Animals a neskôr Scene It! s červeným „play it loud“ ovládačom. Netrvalo dlho a už stál na Wii Fit boarde HanSolo skúšajúci skoky na lyžiach, jogu, či Hula Hoop. Práve Hula Hoop a Basic Step sa po zbytok večera stali obľúbenými disciplínami ženského osadenstva. Ruku k dielu priložil aj QuIT, ktorý tak z HanSola urobil jedinečný prototyp Wii Fit Livemote."

Caj

Večer teda patrí Wii fitku, Quit vyniká vo Futbale a Naďka objavuje obtiažnosť na Hula Hoop a narafičí 20 minútovú drinu na Tiru. Je veselo. Medzičasom sme sa rozpili. Aj teplo zrazu je. Na balkóne sa pofajčieva, diskutuje. V tom prichádza Andrei s obrovským hladom, ktorý kompenzoval Tatranským čajom a horálkou. Johnni zaspáva s úsmevom na tvári a v sede, no zotrváva v miestnosti. Sedíme okolo stola. S Quitom dorážame druhú fľašu. Naďka má hrknuté, a trepe voloviny. Tira nezaostáva a pije rovnakou intenzitou kapánek viac percentnejší chlast. Naďka zase potí somariny, nahne sa cez stôl za Tirou,,, dajú si ťapáka a pučia sa niekoľko ďalších minút spolu. Nálada je skvelá, no únava robí svoje. Tira sa pomaly poberá spať. Ja už ani nevidím. Rozhodneme sa presmerovať Johnniho do izby a zahájiť spánok. Andrei prostestuje. Má slinu. DHA sa obetuje a štrngá si s Andreiom symbolicky. Andrei si nevšíma, že DHA má naliatu kofolu. Nazdáva sa, že to je Tatranský čaj. Pije teda s ním. Andrei sa rozhodne ostať v hlavnej miestnosti, čo sa mne a Quitovi nepozdáva. DHA chápe situáciu a po niekoľkých minútach sa odoberá spolu s Andreiom do izby za Hansolom. S Quitom robíme zatiaľ poriadky, rozkladáme gauč a čo sa deje zatedy dolu opisuje opäť výstižne DHA vo svojom blogu:

"Rozleteli sa dvere. Do tmavej miestnosti, pravdepodobne plnej kadejakej chrobače, vstúpil Andrei a so slovami „Vstávaj do ****, ideme piť“ budil spiaceho HanSola. Keď zažal svetlo, ospalý HanSolo vykukol spod periny, na čo Andrei okamžite zo seba vydal „Eee, čo tam stojíš? Ideme piť“. Andreiove presvedčovacie schopnosti ale pomaly zlyhávali a tak sa rozhodol zavolať spiacej Tire u ktorej tiež nepochodil a tak to šiel skúsiť osobne. Kým sa Andrei trepal hore schodmi za Tirou, upozornil HanSolo na akúsi stonožku v Andreiových perinách. Andrei pobudil takmer všetkých, čo sa snažili aspoň trochu vyspať. Keď zistil, že to nemá cenu a naozaj si s ním už nikto nevypije, pobral sa naspäť". Ani z tejto noci nebolo nič. S Quitom sme počúvali ožratého Andreia a popritom sme rozoberali niekoľko hodín Butterfly Effect . Quit rozobral aj posteľ. Na jeho polke sa viac nedalo spať.

Ďalšia prebdená noc. Vonku už je svetlo. Ako prvý prichádza DHA a opisuje nám, čo sa v noci udialo. Dolu sa nik zatiaľ neodváži ísť. Celé doobedie sa prevalujeme v posteli a čakáme, kým aj zvyšok chaty povylieza. Vonku je krásne. Rozhodneme sa preto pre poľudnajší relax na terase. Ja, Tira, Johnni, DHA a Quit sa slníme, zatiaľ čo Dest sa stará o jedlo. Andrei je stále neprebudený. Naďka si všíma, že ovečky na lúke tam stoja už dva dni. Nebudú to ovečky. Na terase sa začína zase chlastať. Dest sa pridáva a zhadzuje tričko, líha si a je rozhodnutý opaľovať sa s nami. Quit a DHA hrajú zatiaľ také divné zvieratká. Keďže mi je na slnku už dlho pridávam sa k nim. Nejak mi to nejde. DHA bere samé turbá, Naďka naráža na kameň a v ceste nevie ďalej pokračovať. Naďka prehráva. Hra sa jej nepáči. Na žiadosť sa teda mení hra. Tentokrát ju strieda hádanie filmov, hercov, režisérov,.. Naďka prehráva. Hra sa jej nepáči.

Balenie

Dest volá Dominike. Dohaduje termín, kedy si príde prevziať chatu. Andrei sa preberá k životu. Začíname upratovať. Keď sa Dest snaží vyčistiť a rozmontovať grill, chytá malú metličku a zisťuje, že ňou Andrei čistil svoje zvratky. Tú metličku si pamätám dodnes. Štetinky mala pokryté hnedastou, sťa čokoláda sfarbenou mazľavou hmotou riedkej koezistencie. Lesk tejto hmoty sa odrážal v slnečných lúčoch sťa hladina mora pri západe slnka. Naplo ma. Závratnou rýchlosťou idem hore. Hore hore hore. Dolu sa viac nevraciam. Tira vyrovnáva hladinu pohárikom a chytá sa vysávača. Nám sa naskytá príjemný pohľad. Chata už je relatívne uprataná. Johnni, DHA a Tira sa takmer ako prví poberajú z chaty. Prvý bol HanSolo, ale jeho odchod som asi nejako prespala. Robíme teda záverečné foto a lúčime sa. Okolo 18 prichádza Dominika a lúčime sa i s ňou. Kým Dominika nachádza ogrcanú plachtu, my sme už dávno preč. Možno to nie je až také pozitívum, lebo Dominika dodáva, že zabudnuté veci posiela domov poštou.

Cesta

Quit sedí opäť vpredu, Dest šoféruje. Cestou musíme Andreiovi ukázať smer, lebo sa snažil zísť zo správnej cesty. Andrei nás chce obehnúť, no nedáme sa. Posledné bliknutie na križovatke a už ideme každý vlastnou cestou. Dest púšťa výbornú muziku. V aute je skvelá nálada. Sedím v strede. Quit dáva akýsi rukatý tanec, ladiaci s pasážou pesničky (ako pomôcku viď prvé video). Druhú pasáž pesničky sprevádza podobným tancom Dest. Tretiu sa chystám ja, no prichádza prudko ľavotočivá zákruta a vo chvíli kedy sa pokúšam spraviť rukatý tanec aj ja a púšťam sa naťahujúc ruky dopredu, sila F ma hádže ako handru do pravých dverí a z tanečku nie je nič. Chalani majú veľkú srandu. Domov sme došli našťastie všetci vporiadku.

Záver

Záverom by som teda chcela poďakovať všetkým, ktorí sa o túto fajn atmosféru postarali a teším sa na ďalšiu chatovicu.

Prístupov 30640
Kvalita článku
(100%) hlasov 2

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
SECTOR CHATA
[ 21.6.2009] (príspevkov 10)